hello blog! aku rindu kau. dah lama gila aku tak update kau kan. sekali update mau macam novel nie. aku sibuk dengan life aku sendiri sampai berhabuk kau. sorry! post lama semua aku delete sebab aku taknak ingat apa-apa lagi cerita lama. senang cerita blog nie aku ubah yang baru lah. sebab aku ada life baru. life must go on right? belum cuba belum tau kan :)
hmm. sekarang aku dah couple dengan zakey balik. yes i am, at first aku lebih bahagia dengan dia. memang dia yang aku tunggu even dengan sape pun aku couple. i don't know why. i know it shouldnt be but it just happened, and i really do love only him. walaupun nampak bodoh sebab dia pernah tinggalkan aku macam tu je sedangkan aku still sayangkan dia mase tu. tapi bagi aku semua orang buat silap. and aku bagi dia peluang untuk tebus kesalahan dia dulu SAMPAI MATI mcm mana yang dia janjikan. janji tetap janji kan syg :) aku nampak dia menyesal dengan kesalahan dia dulu jadi aku percayakan dia. biase la setiap hubungan tu ada pasang surutnya kan. dia ajar aku kesabaran tu penting dlm perhubungan.
bby admit, first-first bby couple dengan bie balik dulu bby selalu sangat abaikan bie. bby biarkan bie terus kejar bby. tapi tipu la kalau bby tak sayang bie lagi. kalau tak, kenapa bby terima bie balik lepas bie sakitkan hati bby. bby abaikan bie bukan bermakna bby tak sayang, tapi bby taknak terlalu bergantung pada bie. bby taknak terlalu berharap dengan apa yang bby belum pasti akan jadi milik bby. bby taknak jatuh lagi lepas usaha bby nak cari semangat bby balik selama nie lepas bie pergi tinggalkan bby.
tapi bby silap. makin lama, kita makin dekat. bby makin sayangkan bie sampaikan apa yang bby taknak jadi semua berulang balik. susah aku nak jelaskan kat sini sebab aku sendiri pun tak faham, what is going on there? lately, banyak yang berubah. mcm semua yang bby buat tak kene kat mata bie. ape salah bby? atau bie lupe janji kita. bie nampak macam dah bosan dengan bby. msg pun mcm nak taknak walaupun bby tunggu msg bie dr bgn pagi sampai nak tido mlm. bby rase mcm bby je yang lebih2. bie selalu dingin dengan bby. bie mudah marah-marah. at that time, tears express everything. kita dah makin jauh, dah lama tak manja-manja. tak macam dulu, bby segala-galanya untuk bie. bila bby cuba bercakap psl hbgn nie, mesti bie tak suke and marah bby balik. bby sendiri pun tak faham, what is he trying to do for me actually? does he do this for my goodness or what? bby jadi takut nak tanya apa-apa lagi. jadi bby diam :(
dia pantang kene tipu sebab nanti dia susah nak percayakan orang tu balik. ya, bby pernah tipu bie. tapi bby dah jelaskan semuanya and takde ape yang bby rahsiakan lagi dari bie. bie kene percayakan bby kalau bie cintakan bby. dia ada cakap dengan aku malam tu, dia dah hilang sabar dengan aku. sebab dulu aku abaikan dia. betul ke itu masalahnya bie? bby betul-betul menyesal. bby baru sedar ada hati yang sakit bila bby buat macam tu. kawan-kawan dia pun dok mengata dia syok sendiri. tapi syg, bby rasa bby tau apa yang ada dalam hati bby, yang orang lain tak tau. bby tengah cuba untuk berubah kpd yg lebih baik. bby control emosi bby, marah bby, semua untuk bie. bby janji takkan terjadi lagi macam dulu. at least bagi bby peluang dalam masa yang ada nie.
bby nak dia yang dulu. yang betul-betul sayangkan bby. yang ambik berat pasal bby. yang selalu kata bie cintakan bby. yang kuat cemburu. yang selalu ingat bby. yang akan risau bila bby reply message lambat. yang manjakan bby. bie ingat tak dulu, masa kita mula-mula jumpa balik. bie msg bby masa bby dekat sarawak. kita msg sampai pukul 3 pagi. bie kata bie nak dtg skolah bby sbb nak jumpe bby. bby rase bahagia sgt masa tu. bie ingat lagi tak, bie call bby sampai habis credit. masa tu bie kat kubur. ade org meninggal. sempat lg bie call bby. bby buat suare malas, sebenarnye bby suke. hehe. bie ingat tak, masa tu bby reply msg lambat. lps tu bie hantar msg "bie cintakan bby" setiap 5 minit. sampai full memory bby. hehe. bie ingat lagi tak, bie ade buat benang nama bie, bby and zakeyka. semuanya bie bg bby. bby rasa terharu sgt sbb bie sanggup buat semua tu untuk bby. lepas tu, bie bagi bby jam tgn. masa tu bie kat kl. tp bie still ingat nak belikan bby hadiah. mase tu kita bayangkan semuanya indah kat depan. mcm manapun bby takkan lupa semua tu walaupun tinggal kngn. thanks syg :)
last kita pergi karoke mase tu, bby betul-betul tak dpt tahan nangis masa bby peluk bie. mase tu bie mcm terperanjat. bie terus lap air mata bby and cium dahi bby. masa tu bby rasa terharu sgt. bby tenung muka bie lama-lama. bby takut itu kali yg terakhir bby dpt sentuh bie. how i wish i can stuck in the moment with you. masa kita tengok wayang cerita ombak rindu, kita pegang tangan. kdg-kdg bby genggam tangan bie. sbb bby rase nak nangis je. bkn sbb cerita tu, tapi sebab bby still ada peluang ada sebelah bie. bby nak baring kat bahu bie, tapi bby tak berani. sbb bby tak tau keadaan kita mcm mana and mcm mana penerimaan bie pada bby. bie janji dengan bby, bby cinta terkahir bie. bie janji nak merisik bby satu hari nanti. "bie cintakan bby dengan sepenuh hati bie sampai bie mati" bby akan ingat ape yg bie cakap nie sampai bila-bila.
lately, bie tak banyak masa untuk bby. sibuk sangat. so bie jadi serious. mungkin sbb penat agaknye. bby kene faham and terus tunggu. tiap masa bby terlalu mengharapkan bie untuk bby. bby sanggup tinggalkan makan bby utk tunggu bie. bby selalu pegang handphone tunggu msg dr bie. kdg-kdg bby baca balik msg lama yg bie pernah bagi bila bie tak dpt temankan bby dalam sehari. bby kerap ajak bie jumpa bby. bby tau, bby tak patut buat mcm nie. bby tak boleh kacau life bie. mungkin bby bukan siapa-siapa lagi dalam hidup bie, tapi semua nie sebab bby taknak berenggang sikit pun dengan bie. satu malam tu, bie kata sayang bie pada bby dah kurang. bie kata bie tak boleh bahagiakan bby. bie tak tahan dengan semua dugaan nie. bie nak lepaskan bby pada org lain. malam tu bby tak tido. bby doa mintak-mintak Allah tu bukakkan hati bie untuk bby lagi :(
tuhan jugak lah yang tau macam mane hati bby menangis hari-hari bila bie layan bby macam kertas and letak bby orang yang terakhir, sedangkan bby letak bie tempat yang paling tinggi dalam hati bby. sejak dari hari tu, bie tak bagi tau pun mane bie nak pegi, ape bie nak buat. bie tinggalkan bby mcm tu je sdgkan bby tunggu dan tunggu. satu petang tu bie bgn tido, bie kata bie tak sihat, bie nak tido. bby pun bagi bie ruang utk rehat. semoga bie cepat sembuh. tapi masa bby otw nak balik rumah, bby nampak bie kat kedai makan. bby terus lari nak dtg kat bie. bby tanya akak dekat kedai tu, tapi dia kata, bie dah pegi. ade satu malam tu pulak, kawan bie call bby. dia bgtau bie lepak rumah anak buah dia sampai 5.30 pagi. padahal masa tu bby tak tido pun tunggu msg dr bie. bby tak tau kat mana silap bby. bie kata bie cuba sayangkan bby macam dulu tapi bie tak janji. bby akan usahakan untuk bie sayangkan bby macam dulu sbb syg bby pada bie tak pernah berubah sejak dr bie ambik balik hati bby.
bby rindu "zakeyka". tapi bby dah buat bie rimas sebab bby call bie banyak kali and message bie banyak-banyak. bie kata bie ada life sendiri yang tak boleh ada 24 jam dengan bby. bby mintak maaf sayang. bby sepatutnya lebih memahami. bby nak bie tau, tiap masa bby ingatkan bie, walau kat mana pun, apa pun bby buat. semua bby buat semua untuk bie. bby sanggup berkorban apa je untuk bie walaupun bie tak nampak. mungkin bby tak macam perempuan lain yang jauh lebih bagus bie pernah couple, mungkin bby tak berapa bebas nak keluar jauh-jauh dgn bie, mungkin bby takde duit nak bagi bie kemewahan mcm perempuan lain, mungkin bby tak dapat banggakan bie dengan kecantikan bby, tapi bby nak bie pandang hati bby, ada cinta untuk bie yang takde pada perempuan lain.
bby rindu bie yang dulu. kita takde banyak masa. hubungan aku dengan dia sampai hujung tahun nie je. alasannya aku nak SPM tahun depan and dia taknak aku fikirkan pasal dia. bby nak bie selalu ada dengan bby dalam masa yang ada nie. tiap hari bby kira tarikh sebelum tahun depan. bby nak bie jadi kenangan terindah untuk bby. sebab bby takut, ini yang terakhir bie jadi milik bby. bie kata bie sendiri tak yakin yang bie akan setia dengan bby walaupun bby betul-betul berharap bie akan tunggu bby habis SPM. bby tak sanggup tengok bie bagi cinta bie untuk perempuan lain. bby betul-betul cintakan bie. bby taknak menangis lagi sebab bie. bby mintak maaf. bby tak boleh lepaskan bie lagi kali nie sebab dalam hati bby ada bie :(
bby cuba untuk happykan bie hari-hari. bby harap bie akan tunggu bby masa bby tengah berjuang untuk mama dengan papa. bby janjikan 9A untuk family bby and of course untuk bie. bby ingat lagi, masa kat kedai makan tu, bie pegang tangan bby, bie suruh bby focus betul-betul tahun depan, jangan main-main lagi. bby janji bby belajar betul-betul. bby nak bie tengok bby berjaya. orang kedua bby akan call bila bby dapat result nanti, bie. bie ingat lagi tak, ayat bie slalu cakap, bby ada sekeping hati je and semuanya bby dah bagi kat bie. bie dah janji nak jaga baik-baik sebab bby dah takde hati lain lagi.
bby nak bie selalu ingat, nama yang selalu ada dalam hati bby. dulu, kini dan selamanya. Khairul Zaki Azrin Bin Sabirin. my live, love and life only for you sayang. bby harap semuanya tak berakhir kat sini. sebab bby janji akan datang balik cari bie satu hari nanti kalau bie bukan milik orang. and bby harap masa tu bie masih untuk bby, tunggu bby. kita dah banyak lalui semuanya sama-sama. bby pegang apa yang bie luahkan dalam surat yang bie pernah bagi bby dulu. bby harap bie faham maksud FOREVER dan JANJI. please syg, jangan tinggalkan bby lagi :(
Zakey <3 Eyka = Zakeyka. I love you, now and forever...

No comments:
Post a Comment